sobota, 14 lutego 2009

LD - Paradigm Lost (1)

Zaczęłam wyszywać i na razie jestem zrozpaczona.


Najpierw planowałam wyszywać jedną nitką, bo len jest bardzo drobny i wyszywanie obejmując dwie nitki daje efekt jak przy wyszywaniu na aidzie 20 (20 krzyżyków na cal).

Zaczęłam, ale po paru krzyżykach stwierdziłam że na moim jasnym lnie okrutnie słabo widać jedną nitkę (róg i kawałek 9).
Spróbowałam zatem dwoma nitkami (8 i kawałek 7). Też specjalnie nie jestem zachwycona. Mulina dobrze się układa, ale słaby mam kontrast :(
Mój materiał jest dość historyczny i jak widać średnio równy, raczej typu "no-name", żaden tam DMC czy Zweigart.

Muszę przetrzepać sklepy w Warszawie w poszukiwaniu lepszego koloru lnu do białej nici. I zacząć od nowa.



Dopisek (16.02.2009):

- wszystko co wyszyłam jest już wyprute,

- nowe tkaniny zamówione na Sawandso

- czekam z niecierpliwością na dostawę. Jeśli dojdą do środy do końca dnia, na urlop zabieram sampler :)

6 komentarzy:

  1. Ten sampler jest taki piękny.... nie lepiej by się prezentował w bardziej kontrastowych kolorach? Ciemniejszy wzór na jasnym materiale miałby lepsze odbicie... byłby bardziej widoczny... szkoda go chyba "ukrywać" wyszywając białą muliną...

    OdpowiedzUsuń
  2. Rzeczywiście wyszywanie jedna nitką odpada, wychodzi za jasno. dwoma jak dla mnie jest dobrze, nie widzę też żeby wychodzilo krzywo.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie się zestawienie naturalnego lnu z białym bardzo podoba, choć ten odcień lnu jest faktycznie dość jasny i może trochę za mało kontrastuje. Gdybyś miała problem z zakupem lnu - daj znać. W Gdyni jest dostepny len DMC 28 ct w kolorze naturalnym. Ma ciemniejszy odcień i mozna na nim haftować 2x2 dwoma nitkami lub 1x1 - jedną nitką. To duży projekt, więc warto sprawę przemyśleć.

    OdpowiedzUsuń
  4. W swoim geniuszu nie doczytałam za pierwszym razem, że to 40ct. Decydowałabym się na haft dwoma nitkami, bo przy jednej mimo wszystko będą prześwity obojętnie od koloru muliny. Dwoma nitkami mi się podoba, ale efekt końcowy będzie bardzo delikatny, więc przemyśl czy Ci będzie odpowiadał.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję za wszystkie opinie! pomogły mi podjąć decyzję o konieczności zakupu nieco ciemniejszego lnu, tak aby stanowił lepszy kontrast z białą muliną. Jutro robię zakupy na sawandso i czekam na przesyłkę.... A potem: hej ! Do przodu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Aniu, ale w HS też jest ciemniejszy len choćby Cashel 28 ct czy len obrazkowy 32 ct.

    Czekam aż rozpoczniesz raz jeszcze,ale podziwiam już dziś :)))

    OdpowiedzUsuń